יצאנו לטייל לאונל בן זוגי החלילן ואני – מורת דרך שאוהבת לשיר ולספר, ב-"שביל נעמי שמר" החדש בפארק הלאומי ברמת גן.

חיפשנו טיול קרוב לבית באזור המרכז , שאפשר גם לשלב בו שירים. שמחנו כשהוויז גילה לנו שיקחו לנו בדיוק 15 דקות נסיעה מביתנו בפ"ת להגיע אליו.  חנינו בחניה המרכזית של הפארק הלאומי ברמת גן , ברחוב אחד העם. ניתן גם לחנות בכחול לבן לאורך רחוב אחד העם ולהיכנס לשביל מאחד השבילים הצדדיים שפונים אל הפארק – למשל מרחוב אחד העם 46.

אנחנו נכנסנו דרך הפארק והגענו לבית הקפה "ג'וי גארדן" בית קפה יפיפיה ופסטורלי שממנו נשקף הנוף היפה של האגם של הפארק ולצידו חוף הים המלאכותי שמולו מתחיל שביל נעמי שמר. מצורפת תמונה מתחילת השביל ליד השלט המורה על תחילתו.

שלט הכניסה לשביל נעמי שמר בפארק הלאומי ברמת גן
שלט הכניסה לשביל נעמי שמר בפארק הלאומי ברמת גן

השביל נמצא בחורשת אקליפטוסים טבעית בפארק הלאומי ברמת גן והוא משלב 12 תחנות המבוססות על שירייה של נעמי שמר. בכל תחנה עמדת מידע הכוללת את מילות השיר, אזכורים מחייה של נעמי שמר ורמקולים להשמעתם.

תיבת הנגינה שמנגנת את חורשת האקליפטוס – בתחנה הראשונה ב"שביל נעמי שמר"
תחנת "אצלינו בחצר" ב"שביל נעמי שמר" ברמת גן

בעיצוב ותכנון התחנות הושם דגש על חומריות טבעית, עץ ומתכת – קורטן תוך התחשבות ושמירה על אופייה של החורשה. ייחודיות המתקנים והתאמת כל פעילות לשיר המושמע. חשוב לציין שהשביל מונגש כולו ומותאם גם לחירשים, לעיוורים וכבדי ראייה.

בתור אוהבי מוזיקה ושירים ובייחוד את שירי ארץ ישראל היפה והטובה , שמחנו שהקימו את השביל הזה במרכז הארץ במקום יפה כל כך כמו הפארק הלאומי.אין ספק שעיריית רמת גן השקיעה.

החוף המלאכותי מול הכניסה ל"שביל נעמי שמר".
השביל מונגש כולו ומתאים לכל המשפחה.שביל  "נעמי שמר" בפארק הלאומי בר"ג.

מי שמכיר אותנו כבר יודע שאנחנו אוהבים ללכת בעקבות משוררים , יוצרים וזמרים ברחבי הארץ .במהלך השלוש השנים האחרונות טיילנו ושרנו גם בשבילים וגם מהכורסה בבית.

הרעיון לבנות סיור מוזיקלי ב"שביל נעמי שמר", עלה לראשונה בתקופת הקורונה בין הסגרים, כשהשביל רק נפתח .בזמן שהיינו סגורים בבית העברנו סיורים וירטואליים מוזיקליים רבים בהתנדבות לגימלאים דרך עמותת מוטק'ה ובניהם גם סיור וירטואלי על השביל הזה.

בין סגר לסגר נסענו כמה פעמים אל השביל, לבדוק את השטח, לצלם, לקבל רעיונות והשראה וכמובן לנגן ולשיר. בהמשך הוצאנו סיור ראשון מרגש ומשמח במיוחד ואחריו עוד רבים.

רוקדים לצלילי החליל של לאונל , ב"שביל נעמי שמר" בפארק הלאומי ברמת גן, באחד מן הסיורים הרבים שלנו בשביל.
מתפקעים מצחוק בסיור מוזיקלי . הדרכה עם נגינה חיה של צמד "בארץ אהבתי" – טליה ולאונל

כאן נכנס לתמונה מפעל הפיס עם הפרוייקט המדהים "מתחברים לקהילה" . מפעל הפיס הציע לסבסד סיורים לגימלאים ,חברי עמותת מוטק'ה ובינהם הסיור המוזיקלי שלנו לשביל נעמי שמר. הענות החברים בקהילה היתה גדולה ויצאנו לסיור עם כ-40 משתתפים.

חברי מוטק'ה נהנים מצלילי החליל בטיול מזמר ב"שביל נעמי שמר", תחנת השיר "אלף בית", נגינת חליל צד – לאונל ויינבוך.

כמו בכל טיול של מוטק'ה, התחלנו את הסיור במשחקי הכרות וגיבוש של גלית ושרון ,מנהלות העמותה והמשכנו עם אווירה טובה , שירים וריקודים. לאונל ניגן בחליל צד את שיריה היפים של נעמי שמר ואני טליה ,סיפרתי סיפורים וכמובן גם שרתי עם הקהל כמו שאני כל כך אוהבת לעשות כמורת דרך בסיורים מזמרים.

הסיור היה מרגש ומשמח והתקיים באווירה טובה עם מזג אוויר מצויין למזלנו, כי ערכנו אותו בשבוע גשום בימי החורף. ניתן לסייר בשביל בכל עונה ובכל שעה ביום , באופן עצמאי או עם הדרכה. הסיור הספציפי שערכנו במסגרת פרוייקט "מתחברים" של מפעל הפיס במסגרת "פיס בקהילה" , הותאם במיוחד לגימלאים, אבל הוא יכול להתאים גם לכל המשפחה! אפשר גם להזמין סיור פרטי מותאם אישית לכבוד יום הולדת או אירוע משפחתי.

סיפורים על חייה ושיריה של נעמי שמר , סיור מוזיקלי בהדרכתה של טליה דביר , מורת דרך מוסמכת
חוזרים לילדות בתחנת " אילו ציפורים" בשביל "נעמי שמר" בפארק הלאומי ברמת גן
צמד "בארץ אהבתי" – טליה ולאונל – הזוג שלא מפסיק לשיר, בסיור מוזיקלי בשביל נעמי שמר.
טליה ולאונל- צמד בארץ אהבתי בסיור מוזיקליבשביל נעמי שמר בפארק הלאומי ברמת גן
האגם של הפארק הלאומי – מול הכניסה ל"שביל נעמי שמר"
משתעשעים במתקנים ב"שביל נעמי שמר " בסיור מוזיקלי עם טליה ולאונל. צילום : גלית יהב
חברי מוטק'ה מטיילים ושרים על ב"שביל נעמי שמר" בר"ג, בחורשת האקליפטוס היפה
תמונה קבוצתית למזכרת.חברי מוטק'ה וטליה מדריכת הסיור המוזיקלי.צילום:גלית יהב

ההליכה בפארק נעימה וקלה ואנחנו משלבים עצירות בתחנות עם נגינה חיה, שירים וסיפורים.השביל מואר גם בלילה ויש בו ספסלים לישיבה ובחלק מהתחנות יש גם מתקנים ומשחקים לכל המשפחה. לקבוצות גדולות אני תמיד מציעה להביא גם כסאות מטיילים אם כולם רוצים לשבת במהלך הסיור. משך הסיור איתנו הוא בין שעתיים לשלוש – תלוי בביקוש ויכולת השירה שלכם …אנחנו תמיד מוכנים לשיר ולנגן עוד ועוד. מוזמנים להצטרף לחגיגה של תוכן וצליל.

טליה ולאונל- מורת דרך ונגן חליל צד. הזוג שלא מפסיק לשיר – לפרטים נוספים, חייגו 054-6352253

🎼להצטרפות לקב' הוואטס אפ לעדכונים: https://chat.whatsapp.com/GUwN6a7FpLl2CD271IDRcz

🎼להצטרפות לרשימת התפוצה למייל:https://lp.vp4.me/qf9x

להמלצות בדף העסקי בגוגל:https://g.co/kgs/kS4npD

לכתבה עלינו: https://www.israelhayom.co.il/article/817511

לעמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/Lovableisrael

צמד "בארץ אהבתי" . צילום: גלית יהב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *